18 Ağustos 2015 Salı

Anadolu Üniversitesi Eğitim Karikatürleri Müzesi

Efendim, kendini kültüre bulamış bir şehirdesiniz. Karikatür müzesi zart müzesi zurt müzesi.. Bunlar güzel şeyler. Adını duymuşsunuzdur. Ben de bir kaç kez Odunpazarı'ndan geçerken tabelasını görmüştüm. Nihayet gittim efendim. Evet mutlaka gidin. Gitmeyip ne yapacaksınız? Serseri gibi bira mı içeceksiniz? Gidin. Sevgili Anadolu Üniversitesi'nin emeklerini görün. Odunpazarı evlerinden birine kurulmuş, aşırı sevimli 2 katlı ahşap yapı. Gidenler bilir, Odunpazarı evleri civarında geleneksel kahve kültürü vardır. Ben çok severim. Oradaki dayılara sorun size müzeyi göstersinler. (Ayrıntılı Adres:  Akcami Mah. Malhatun Sok. No:6 Odunpazarı)


Bu müze neden önemli? Anadolu Üniversitesi 2002 yılında Karikatür Sanatını Araştırma ve Uygulama adında bir merkez kurmuştur. Karikatür müzesi de bu merkezin bir kolu olarak hizmet vermektedir. Bu Türkiye'de bir ilktir. Halen, bu merkez lisans ve lisans üstü alanlarda kullanıma açıktır. Sıkıcı tarihçesi için*.




 
Anadolu Üniversitesi Karikatür Sanatını Araştırma ve Uygulama Merkezi ciddi makale ve tezler yayınlayarak araştırmalar yapan, hatrı gönlü hoş işlere, sergilere imza atmış fevkaladenin fevkinde bir kurum. Siyasi karikatürden reklamlarda karikatür kullanımına; Türk karikatürü felsefesinden karikatürün eğitime etkisine kadar çok çeşitli konularda bilimsel araştırmalar yapan bir kurum. Makale ve yayınlar için buradan buyurun.

Üst kattaki ana koridordan ayrılan küçük odalar, belli başlıklarda kategorize edilmiş.
Türk karikatür ustaları odası, Eskişehirli Karikatür ustaları odası gibi.. Her telden çalan geniş bir mizah anlayışı sergilenmekte.





Eskişehir'in ve Anadolu Üniversitesi'nin gözbebeklerinden biridir efendim. Gidin. Bira pahalı.
 
 
--Blogdaki fotoğrafların tamamı Bendeniz'e aittir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder